Monday, March 27, 2006

مدرسه بس!؟

چند وقتیه که شدیدا به فکر افتادم که من چه مدت از عمرم رو در مدرسه گذروندم؟ الان 28 سالمه و میتونم بگم بدون اغراق من 20 سال از 28 سال رو بصورت مداوم دانش آموز یا دانشجو بودم ! شاید همینه که دیگه به روغن سوزی افتادم و تحمل آخرین واحدهای درسی دوره دکترا اینقدر برام سخت شده! همه اش با خودم فکر می کنم که دیگه واقعا احساس نیاز به ساختار کلاس درس و امتحان ندارم! هدفم و زمینه علاقه ام مشخص شده و دیگه فقط دلم میخواد در جهت اونها کار کنم و حوصله هزار صفحه تئوریهایی که من در تجربه بدست آوردنشون شریک نبودم رو ندارم.
انگار وقتی به زور قواعد مدرسه و کلاس درس مجبور میشم یه مقاله بنویسم که خیلی نزدیک به زمینه علاقه ام نیست یا مجبورم کتابهایی رو دستم بگیرم که نسبتا بی ربط به زمینه کاریم هستن پاک قاطی می کنم! خلاصه که به نظر من مدرسه رفتن هم حدی داره و وقتی از حدش بگذره زندگی رو از حال تعادل خارج می کنه...مسیر زندگی یک بعدی میشه و خلاصه میشه تو تئوریهایی که اصلا نمی دونی اگه بیای بیرون آیا قادر هستی ازشون استفاده کنی و بکار ببریشون یا اونقدر تو این مدت مدرسه رفتن از واقعیت زندگی دور شدی که دیگه نمی دونی این تئوریها رو کجا باید جا بدی!؟ تازه خدا به خیر بگذرونه که دانشگاه های آمریکا معروف هستن به اینکه تو زمینه علوم انسانی اصراری بر تئوری ندارن و بیشتر پراگماتیک (عملگرا) هستن وگرنه که بعد از 6-7 سال فارغ التحصیلی از دانشگاه هاشون احتمالا باید یه اتاق تو دنیای خیالی "دیزنی ورلد" پیدا میکردم :))) خلاصه که مدرسه بسه ...دیگه حس میکنم که وقتشه برم تو دنیای واقعی...جایی که بتونم مشکلات رو لمس کنم و تو صورتم بخورن نه اینکه پای کامپیوترم بشینم و راجع بهشون بخونم...فکر می کنم اگه تو زندگی واقعی لمسشون کنم راه حلش رو هم از دل کتابهایی که لازم باشه می تونم بیرون بکشم. ولی اگه تو کتابها بمونم...شاید بین صفحه ها گم بشم و هیچوقت راهم رو به بیرون نتونم پیدا کنم ...کاش یک سال دیگه از کلاسها نمونده بود...کاش از همین فردا می تونستم به عنوان معلم برم سر کلاس یه مدرسه دخترونه تو شهرستانهای ایران درس بدم...یه ارتباط حقیقی...یه حس شفاف و واقعی...یه حسی که بهم نشون بده این آموزش و پرورشی که اینقدر تو کتابها ازش به عنوان راه حل تغییر فرهنگ اجتماعی دم می زنن چقدر در دنیای واقعی و در برابر بقیه عناصر اجتماعی اقتصادی قدرت قد علم کردن داره؟ اصلا یه معلم خوب چقدر میتونه دنیای آدمها رو عوض کنه؟

9 Comments:

At 4:10 AM, Anonymous Anonymous said...

سلام خانومي:)
ببخشيد خيلي بدقولي کردم. کلي نوشتي و اينها رو هم هنوز نخوندم! همه رو مي خونم....يه خرده ناقابل سرماخوردگي شديد دارم که منتظرم بزاره بره....نازي

 
At 3:09 AM, Anonymous Anonymous said...

درد من همینه...از سال 1365 دارم درس می خوانم و تازه بازم می خوام ادامه بدم.ولی یه امید تو دلم می گه راه را درست می رم ....ولی همیشه اینطور نخواهد بود.می دانم می دانم سبز خواهم شد

 
At 1:01 AM, Anonymous Anonymous said...

اول من شرمده کردم حالا نوبت تو شده! چرا نمی نویسی؟ منتظرت هستم

 
At 10:45 AM, Anonymous Anonymous said...

Azize delam man eshtebahi too ghesmate marboot be rooze 21 Feb barat comment gozashtam:(((

 
At 1:34 AM, Anonymous Anonymous said...

قوي سياه عزيز
هيچ وقت براي ديدن مشكلات عجله نكن .مشكل و بدبختي هميشه خودشون ميان سراغت
در ضمن اون يارو كلمه هه ديگه توي وب سايت نيست....خبرشون يه روز گذاشته بودن دوباره رفته !!!خدافظ شما

 
At 3:23 AM, Anonymous Anonymous said...

پس من بيچاره چی بگم که اگر هم نخوام بمونم مدرسه و از کيوبم بيام بيرون و برم سر کار، تازه از کيوب به پارتيشن ارتقاء پيدا می کنم :(
ولی من با نظر بقيه موافقم. مدرسه با تمام سختیاش آرامشش از همه جا بیشتره...

 
At 2:09 PM, Blogger قوی سیاه said...

be Dokhtar Ahvazi: too donyaaie webloghaa baraaie inke mehmoon be khoonat davat koni baaiad be mehmoonaa link bedi!!! inkaar mesle ine ke zang bezani be doostat va davateshoon koni be khooneie jadidet! too donyaaie weblog baaiad baa ghanoon khodesh raftaar koni ke javab begiri:)

 
At 8:06 AM, Anonymous Anonymous said...

ghashang bood .

www.tatar.blogfa.com

 
At 8:09 PM, Anonymous Anonymous said...

با سلام. به اطلاع شما میرسانم "میزگرد زنان و دختران وبلاگ نویس خوزستانی" عصر یکشنبه 4 آذر در محل "کانون آینده نگری ایران" واقع در ساختمان رامین کیانپارس برگزار میشود. خوشحال میشویم که شما هم در این جلسه شرکت کنید. لطفا در صورت تمایل, جهت ثبت نام با شماره 09161184939 تماس حاصل فرمایید. شما میتوانید موضوعات پیشنهادی خود را نیز جهت مطرح شدن در جلسه اعلام نمایید. ضمنا به اطلاع ما برسانید که آیا در جلسه سخن خواهید گفت یا بعنوان شنونده شرکت میکنید. ورود به جلسه برای عموم آزاد است. به سایر دوستان, خصوصا خانمهای وبلاگ نویس اطلاع دهید.
برای شما در همه عرصه های زندگی آرزوی توفیق داریم.

 

Post a Comment

<< Home